30.03.2020 2 t 57 min

Sør-Afrika er stengt i tre uker – men myndighetenes skrekkscenario for landet og kontinentet er langt ifra avverget. ** Koronafedme er allerede blitt et godt innarbeidet begrep, men kanskje det er bra for helsa di å slappe litt mer av med utseendet? Studio I dag regnes filmen som en klassiker, men den var i flere tiår både forbudt og misforstått Nå skal det lages en ny film om kannibalen Leatherface med motorsag og maske av menneskehud. Studio (R) Lesetipset i dag er av den dystre typen. Vi fortsetter vår serie med anbefalinger av litterære tjukkaser. Studio Tidligere i mars innførte kriminalomsorgen besøksforbud i fengslene, og det vekker store bekymringer hos barn som ikke vet når de får se mamma eller pappa igjen. Vi møter de som chatter med disse barna. Studio En liten, rektangulær dings i metall og glass. Med et syndig, halvspist eple på. Hvordan vil framtidsarkeologene om tusen år forstå vårt forhold til mobiltelefonen? Reportasje Er det rimelig at kunstnere med store inntekter skal motta arbeidsstipender - og fungerer det helt etter intensjonen? Vi ser på stipendordninger i et historisk perspektiv. Studio Erik Alfred Tesaker vant i går kveld Farmen. Det svært få vet er at det faktisk er Studio 2s fortjeneste. Studio Legene frykter at en drøy million brasilianere vil dø dersom ingen smittetiltak settes i verk. Men Brasils president beskriver korona som en liten forkjølelse folket hans er immunt mot - og anklager mediene for å lage hysteri. Studio Fortjener bilder av elgfamilier i solnedgang eller vakre sigøynerpiker en plass på stueveggen din? Ja, hvis du selv liker det. Studio (R) Henie Onstad Kunstsenter lanserer en flunkende ny kunstkanal som vil strømme konserter og digitale omvisninger fra de koronastengte utstillingene. Vi anmelder.

Anette B. Skjerven
Anne Cathrine Straume
Arne Lie Christiansen