21.08.2019 1 t 54 min

**Lars Saabye Christensen har varslet at hans aller siste bok kan bli hans siste. Den folkekjære forfatteren avslutter trilogien "Byens spor" hvor han denne gangen har skrevet seg inn i romanen. **Grønland-salg? Reaksjonene har ikke latt vente på seg etter at Donald Trump avlyste sitt besøk i Danmark fordi danskene ikke ville selge Grønland til USA.. Vi ser nærmere på den amerikanske presidentens utenlandsturer og statsbesøk. **Det hemmelige bønnenetteverket. I den ferske dokumentarserien The Family, blir vi kjent med et hemmelig nettverk av kristne og toppolitikere som insisterer på å operere i det skjulte - ikke minst i amerikansk politikk. Men en norsk journalist fortalte denne historien for femten år siden. **Mangel på medisiner, mat og drivstoff kan bli den nye realiteten for britene dersom Storbritannia forlater EU uten avtale. Nei, dette er ikke fake news, men et sannsynlig scenario tegnet av den britiske regjeringen. Men kan det virkelig bli så ille? Og hvordan skal Britene få en ny avtale i havn – knapt to måneder før tidsfristen renner ut? **Magi med sølv og speil, slik kan vi beskrive de tidligste fotografiene. I år fyller daguerrotypiet 180 år, og vi har møtt en ekte nålevende daguerrotypist. Å puste inn ren kvikksølvdamp høres ikke veldig lurt ut, men det gjorde de, daguerrotypistene, som gav verden de første fotografiene for 180 år siden. Bli med på fotosession på 1800-tallet i Studio 2. **Ukens anbefalinger: den gamle klassiske filmen Yrke Reporter, romanen "Noe tapt og noe vunnet av" av Tara Westover og det libanesiske bandet Mashrou' Leila.

Alexandra Archetti Stølen
Claudio Santambrogio
Eirik Bergersen